Wednesday, January 04, 2006

HOW TO FIND A HUSBAND IN A HURRY

People would go to a great extent, especially ladies, to have wishes granted. Indian ladies (Hindus and Muslims alike) would tie coloured strings to keramats in Nagor Mosque in Penang or at the Kubur Panjang at Pulau Besar, whenever they wish to have special wishes speedily granted. Fishermen in Bacok, Kelantan annually used to float nasi-kunyit to appease the hantu laut, to request for a better fishing year ahead. But nothing could beat these Israeli ladies in their quest for husbands. And to have them in a hurry.

-------------------------------------------------------------------------------------
Would-be Israeli brides leave intimate offering for rabbi

JERUSALEM – Hundreds of young Israeli women hoping to find themselves a husband have been placing their underwear on the tomb of a venerated rabbi in the hopes that their marriage prayers will be answered.

Around 400 pairs of knickers and bras have been collected from the grilles of the tomb’s window or on the branches of nearby trees by the authorities charged with preserving the final resting place of Rabbi Yenothan Ben Uziel in the Amuka region of northern Israel, the Ma’ariv daily reported on Sunday.



According to Jewish tradition, anyone who is unmarried will meet their soul mate and marry within a year if they visit his tomb.

However, Rabbi Israel Deri, in charge of protecting holy sites in the north, told the paper that the women’s prayers would go unanswered.

“Having consulted with the chief rabbis, I can say with certainty that not only are these women guilty of a profanity but they will also never gain benediction,” he said.


-------------------------------------------------------------------------------------
So the next time you go to the bundles-shop for used clothings (the most famous shop in Melawati is Osama Bundle - no relation of the Bin Ladin, I was told), ensure that you do not pick bras or panties from Israel, for you might have someone's wishes remaining unfulfilled.

Jangan sangkakan yang khurafat sebegini hanya berleluasa di kalangan bukan Islam. Teman saya, Habib Hassan, setiap hari penat membuang barang-barang yang ditinggalkan di Keramat Habib Nuh di Singapura, oleh penziarah-penziarah yang bertawassul kepada kubur dan bukannya bermohon kepada Allah.Malahan di makam Rasulullah juga bertaburan dengan pelbagai surat-mohon hajat dalam bahasa Urdu, Parsi dan Arab, daripada penziarah-penziarah yang sempat melempar curi kertas-kertas yang digolong kecil, sewaktu mereka menghimpitkan diri ke jaring kubur dari sudut Rawdhah. Perbuatan ini terutamanya oleh penziarah syi'ah. Begitulah sesatnya manusia. Dan ini bukannya bid'ah tetapi ternyata khurafat.

Kalaulah pemakbulan permohonan semudah menggantung coli atau tali, maka senanglah hidup. Dan akan kaya-rayalah penjual tali-tali benang berwarna dan pembuat dan penjual coli.

9 comments:

Anonymous said...

Dear Keng

Its remind me to the phrase in the oldies song...."A wise man said,,,only fool rushed in"
This is not a new thing and its happened from east to the west, Timbuktoo to New York.People tend to do crazy thing if they in desperade.So be cooled.

P.S Quay Sera Sera...

Cheers!

takdenama said...

lawak la blog ko ni. thanks for commenting in my blog

Anonymous said...

Tuan,
Pada hemah teman, ler:

Ini boleh dianggap sebagai petanda tak baik kepada yang didalam kubur tu, kerana benda-benda yang digantung dianggap sebagai barang yang aib. Atau begitulah pekerjaan syaitan dan bosnya menipu manusia dengan pelbagai kelaku yang tak masuk akal. Tetapi manusia dengan kebodohan mereka senang tertipu.

Teman yang benar,
Kecik.

abdullahjones said...

:)

dr in the house said...

Ridiculous as it may, this khurafat issue of hanging undies in the hope of getting married from the assistance of a dead person, but the picture is simply astounding! I bet it can win a photo competetion!

Ku Keng said...

Anonymous: Que sera sera... but where is the pride in them?
Takdenama: Ya yang pi menggantung barangan tu pun pasti tak tinggalkan nama juga. Jadi macam mana ruh tu mau membantu, ya?
Kecik: Hari hari kita di tipu dan menipu. Seorang kenalan saya berpesan, manusia jadi pembohong kerana banyak berbohong kepada diri sendiri.
Tuan Jones: ;)
Puan Dr.: We are so full of hopes but lack in efforts. Unfortunately the picture is not mine. It was from the Israeli article discussing same.

Terima kasih semua.

k.. said...

tok keng...

bukan nak cite kat tempat orang..tempat sendiri pun ada banyak yg berlaku dikalangan org melayu yg so-called "islam" dr lahir ni...
segala kekhurafatan dan kemunkaran yg berlaku sejak kebelakangan ni menandakan yaumul qiyamah tu dah dekat... maka benarlah peringatan2 didalm al-quran dan hadith rasulullah s.a.w. tentang tanda2 kedatangan hari yg dahsyat itu... na'uzubillah min zalik..semuga keimanan kita sentiasa teguh sehingga ke akhirnye...

dr in the house said...

Keng-~"We are so full of hopes but lack in efforts"~<===how so true! And it hit me right smack on my face!

Ku Keng said...

K,

Thank you for your interesting comments. May your prayers to Allah SWT for protection unto us from the fitna of the end of time, be granted.

Do drop by again.