Powered By Blogger

Friday, January 16, 2009

tak semestinya jauh di Gaza ....




Dalam keadaan kegeraman dengan sikap kebinatangan Yahudi di Gaza, hari ini masyarakat di Akademi Islam Universiti Malaya dikejutkan dengan bebiadapan beberapa pelajar bukan Islam di kampus tersebut.

Beginilah sikap bangsa-bangsa pendatang yang mula menyerlah berkurang ajar dalam urusan mereka dengan kita. Adakah kita mahu atau sanggup melihat satu hari nanti negara kita sendiri menjadi seperti Palestin?


Kuala Lumpur, 16 Jan - Surau Akademi Pengajian Islam, Universiti Malaya gempar pagi ini apabila kepala seekor babi beserta bendera Pas dengan tulisan ‘PMI, PRO M, PAS’ dijumpai di dalam surau tersebut.

Kepala haiwan tersebut dianggarkan diletakkan oleh kumpulan yang tidak dikenali kira-kira pukul 5.00 pagi iaitu sebelum Subuh.

Menurut jurucakap Pro Mahasiswa, saudara Shahir Abdul Aziz, beliau hairan sambil menimbulkan tanda tanya tentang kejadian ini apabila kepala babi berserta bendera Pas tersebut diletakkan di surau Akademi Pengajian Islam.

“Saya yakin ada pihak yang ingin menyatakan protes terhadap Pro Mahasiswa dan PMI (Persatuan Mahasiswa Islam).

Selain itu, timbul persoalan kenapa kejadian begini berlaku dalam musim PRK sekarang, malah surau Akademi Pengajian Islam menjadi tumpuan?,”ujar beliau sambil mengajukan tanda tanya.

baca seterusnya.




4 comments:

abdullahjones said...

bro. sabar dimana takatnya? mengapa rumah saya dihina kerana politik mereka? saya teramat sedih..

Pa'chik said...

lening musing oghang maing p'pale babi weh...

brahi sungguh...

pokleh dok wak mnape yak dok leh nok igak tuh...

Bunga Rampai said...

Baca. Sedih. Perlu bangkit dan berjuang.

Salam.

Anonymous said...

sungguh kurang ajar