Powered By Blogger

Tuesday, March 31, 2009

Keluar Agama




Berita yang teranih pada saya bukannya pesalah rasuah dibenarkan bertanding dan menang dalam pemilihan ketua dan pemimpin.

Hari ini UK digemparkan dengan berita 100,000 penganut Kristian yang membeli sijil untuk mengugurkan agama mereka. Mereka dengan sukarela istihar keluar dari agama Kristian.


LONDON (AFP) – More than 100,000 Britons have recently downloaded "certificates of de-baptism" from the Internet to renounce their Christian faith.

The initiative launched by a group called the National Secular Society (NSS) follows atheist campaigns here and elsewhere, including a London bus poster which triggered protests by proclaiming "There's probably no God."

"We now produce a certificate on parchment and we have sold 1,500 units at three pounds (4.35 dollars, 3.20 euros) a pop," said NSS president Terry Sanderson, 58.

Baca lagi di sini..


Itulah keanihannya; satu agama yang tidak lagi signifikan di negara Barat tapi kononnya sebagai jalan keluar untuk keselamatan dunia di Malaysia. Sehingga ada keluarga Melayu di Kuantan yang berfikir bahawa itulah cara terbaik untuk menukar taraf hidup!



6 comments:

dith said...

Keng,

Ingatkan tadi depa keluar kristian masuk Islam, :((

abdullahjones said...

bro, orang kontan memang begitu, mujur ada pesta heboh-heboh baru-baru ni. selamat agama mereka.

ps-eh! dith,hi. bila ke dong lagi kite weh?

Bunga Rampai said...

Aneh sungguh hidup ini, kadang-kadang. Manusia sendiri yang menganehkannya.

Salam Bro Keng.

Anonymous said...

bro,
agama bagi mereka tak menyumbang apa2 lagi.

Mak Su said...

eh?! macam tu pulak... ?

Anonymous said...

Banyak gereja jadi disko, kuil, masjid. Tapi sekarang mereka kurang senang menjual gereja utk dijadikan masjid, tapi jadi kuil tak apa.

Kurang 5% omputih pergi ke gereja hari Ahad. Menarik bagi orang-orang malas yg kata tak apa makan daging tak halal sebab itu hasil sembelihan kafir kitabi. Pertamanya, sembelihan itu tak disembelih. Keduanya, berapa ramai org Kristian yg bekerja di rumah sembelihan? UK sekarang negara omputih tak berugama, ramai yg menerima fitnah Illuminati.